UNICEF a pregătit o serie de informaţii şi recomandări destinate elevilor, părinţilor şi profesorilor, pentru a răspunde preocupărilor legate de reîntoarcerea la şcoală, în contextul pandemiei de COVID-19.
„Începutul anului şcolar este un eveniment de care ne aducem aminte cu drag: emoţiile începutului, bucuria revederii colegilor şi profesorilor, freamătul din curtea şcolii. Anul acesta, începutul şcolii este diferit. Trăim o perioadă în care incertitudinea pare să fie o constantă. Este firesc să ai întrebări, îngrijorări, frământări legate de reîntoarcerea la şcoală, în contextul pandemiei de COVID-19. Pentru ca incertitudinile acestei perioade să nu ia locul bucuriei la reînceperea anului şcolar, trimitem câteva informaţii şi recomandări pentru întoarcerea în siguranţă în şcoli şi grădiniţe”, este mesajul UNICEF.
În contextul în care copiii şi adolescenţii se simt neliniştiţi, izolaţi şi dezamăgiţi, UNICEF emite şase strategii recomandate adolescenţilor pentru protejarea sănătăţii mintale în timpul pandemiei.
Dr. Lisa Damour, specialistă în psihologia adolescenţei, are câteva recomandări despre ce pot face copiii şi adolescenţii pentru a-şi îngriji şi proteja sănătatea psiho-emoţională:
Astfel, părinţii trebuie încurajaţi să stea de vorbă cu cadrele didactice, să comunice clar şi coerent şi să folosească un ton adecvat.